Connect with us

aktuality

Vsetín: Rekonstrukce nádraží přinese zásadní dopravní omezení

Publikováno

Rekonstrukce železniční stanice a na ni navazující přeměna přednádražního a zanádražního prostoru vstupuje do hlavní fáze, která si vyžádá v centru Vsetína řadu výrazných dopravních omezení.
Fota: Michal Horský
Rekonstrukce nádraží přinese zásadní dopravní omezení
S investičními aktivitami souvisejícími s rekonstrukcí železniční stanice začala Správa železnic (SŽ) vloni. Město spolu s dalšími subjekty se letos na jaře připojilo stavebními úpravami v přednádraží a zanádraží.
Omezení dopravy na ulici U Hřiště
V současnosti probíhá stavba dopravního terminálu, který nahradí stávající výpravní budovu Českých drah a v budoucnu bude integrovat železniční a autobusovou dopravu. V sousedství dopravního terminálu vyroste parkovací dům. A právě k němu začne SŽ v nadcházejících dnech budovat vodovodní přípojku. „To si ve dnech 24. října až 13. listopadu vynutí uzavření jednoho jízdního pruhu části ulice U Hřiště v prostoru před věžovým domem. Provoz zde bude zjednosměrněn směrem od ulice Smetanova k ulici Nádražní (viz příloha níže – pozn.),“ informoval starosta Jiří Růžička (KDU-ČSL).
Uzavření odstavné plochy naproti autobusovému nádraží
Od 28. října bude trvale uzavřena část plochy v prostoru bývalé zbrojovácké železniční vlečky naproti autobusovému nádraží, kterou motoristé nyní využívají pro odstavení vozidel. V budoucnu zde totiž vyroste zmíněný parkovací dům.
Omezení dopravy na Nádražní ulici
Další omezení dopravy v centru je plánováno od 14. listopadu do 5. prosince. Stavební technika bude v tu dobu odstraňovat štětové stěny využité při stavbě dopravního terminálu. „To si vyžádá svedení provozu na Nádražní ulici v prostoru mezi vlakovým nádražím a Smetanovou obchodní galerii do jednoho jízdního pruhu a zjednosměrnění směrem od polikliniky k Nadjezdu pionýrů (viz příloha níže – pozn.),“ přiblížil starosta Růžička.
Zrušení parkoviště na autobusovém nádraží
V polovině prosince dojde k redukci pásů nástupišť autobusového nádraží ze čtyř na tři. V důsledku toho bude uzavřeno parkoviště fungující nyní mezi třetím a čtvrtým pásem nástupišť. „Prostor je třeba uvolnit z důvodu stavby parkovacího domu a následné přeložky a narovnání Nádražní ulice,“ vysvětlil starosta.
Zřízení záchytného parkoviště na Ohradě a zavedení rezidentního parkování v Kolonce
Podle starosty radnice připravuje několik způsobů řešení negativních dopadů stavebních prací na dopravní situaci v centru města, které s sebou přinesou i úbytek parkovacích kapacit. „Na atletickém oválu bývalého spartakiádního stadionu na Ohradě například připravujeme zřízení záchytného parkoviště, jež bude v docházkové vzdálenosti zastávky městské hromadné dopravy. Autobusem se tak bude možné snadno dostat do centra města. Vyzývám proto motoristy mířící do centra, aby využili buď toto připravované záchytné parkoviště, nebo parkoviště u zimního stadionu Na Lapači, které je v docházkové vzdálenosti do centra,“ dodal starosta Růžička a pokračoval: „Pro zmírnění negativních dopadů na motoristy žijící v centru připravujeme zavedení rezidentního parkování v Kolonce. Tento systém, který upřednostní zde žijící rezidenty před přijíždějícími motoristy a který by měl být uveden do provozu na začátku příštího roku, konzultujeme mimo jiné i s předsedy společenství vlastníků jednotek z Kolonky (viz fota – pozn.).“

NEJČSTENĚJŠÍ