aktuality
Na trase ze Vsetína do Malé Bystřice vyrostly dva nové mosty
- Share
- Tweet /data/web/virtuals/178941/virtual/www/domains/valasskezpravy.cz/wp-content/plugins/mvp-social-buttons/mvp-social-buttons.php on line 39
https://valasskezpravy.cz/wp-content/uploads/2025/10/vsetin-8-1000022345-big-aspect-ratio-800-450-1000x600.jpg&description=Na trase ze Vsetína do Malé Bystřice vyrostly dva nové mosty', 'pinterestShare', 'width=750,height=350'); return false;" title="Pin This Post">
Dva mosty na silnici ze Vsetína směrem na Dušnou a Malou Bystřici prošly kompletní přestavbou. Investici za téměř 24 milionů korun zajistilo Ředitelství silnic Zlínského kraje, práce skončily v létě.
Na silniční trase ze Vsetína na Dušnou a do Malé Bystřice byly dokončeny přestavby dvou mostů v části Vsetín–Jasenka. Práce, které začaly už v roce 2024, skončily během letošního léta. Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) do modernizace obou objektů investovalo téměř 24 milionů korun.
Projekt zahrnoval mosty evidenčních čísel 05735-7 a 05735-8, vzdálené od sebe přibližně tři sta metrů. Oba převádějí silnici III/05735 přes tok Jasenka a jejich technický stav si rekonstrukci vyžádal. Součástí stavebních úprav byla také obnova vozovky v úseku mezi mosty, kde byla položena nová asfaltová vrstva o tloušťce 50 milimetrů a doplněny krajnice z recyklovaného materiálu.
První most (05735-7) vznikl už v roce 2024 jako železobetonový otevřený rám s hlubinovým založením na mikropilotách délky šesti metrů. Základy byly budovány v těsněných jímkách, most dostal nové asfaltové vrstvy, zábradlí vysoké 1,1 metru a zpevněné koryto s dlažbou do betonu.
Druhý most (05735-8) byl realizován v letošním roce. I ten má monolitickou železobetonovou konstrukci založenou na mikropilotách vetknutých do skalního podloží. Mostní římsy jsou široké 800 milimetrů a doplňuje je ocelové zábradelní svodidlo se svislou výplní. Také zde bylo opevněno koryto pod mostem a položena dvouvrstvá asfaltová vozovka.
K odložení stavby mostu 05735-8 došlo kvůli zpoždění přeložky vedení nízkého napětí ze strany společnosti ČEZ. „ŘSZK nemohlo tuto skutečnost nijak ovlivnit,“ uvedla organizace.
Zakázku realizovala společnost REPONT, s. r. o. z Valašského Meziříčí. Celkové náklady dosáhly 23,72 milionu korun včetně DPH. Po dobu prací byl provoz veden přes mostní provizoria a řízen světelnou signalizací.
„Na této silnici jsme obnovili jeden z dalších mostů – číslo 05735-6 – již v roce 2014. Náklady tehdy dosáhly 12,5 milionu korun. Nyní jsou všechny mosty od Vsetína na Dušnou ve velmi dobrém stavu,“ doplnil ředitel ŘSZK Bronislav Malý.
-
aktuality před 7 dnyTragická nehoda mezi Napajedly a Topolnou si vyžádala život
-
aktuality před 6 dnyVlaky mezi Otrokovicemi a Vizovicemi nepojedou více než týden
-
aktuality před 1 týdnemVe Valašském Meziříčí začala stavba městské náplavky
-
aktuality před 1 týdnemLidová stavba roku 2025: Chalupa Hajan z Lužné okouzlila porotu


